• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    06.06.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5042, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6185533
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Avdelingsleder i Jægermyren bofelleskap 

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Botjenester i Bergenhus og Sentrum nord er en bydelsomfattende enhet fordelt på 16 tjenestesteder. Vi gir omsorg og oppfølging til mennesker med utviklingshemming, men med ulikt funksjonsnivå i bofellesskap. Vi leter nå etter en avdelingsleder som har engasjement, godt humør og lyst til å bidra til vårt fellesskap. Med fokus på et godt arbeidsmiljø, myndiggjorte og ansvarsbevisste medarbeidere jobber vi for at beboerne skal trives og oppleve selvbestemmelse, utvikling og mestring.
Jægermyren bofellesskap er et av de første bofelleskapene som startet opp i Bergen kommune, vakkert lokalisert i Ytre Sandviken, med kort vei til Gamle Bergen. 

I bofellesskapet yter vi heldøgns omsorgstjenester til 9 flotte mennesker med utviklingshemming i alderen 25-70 år. Som avdelingsleder hos oss får du en spennende variasjonsbredde i arbeidsoppgavene, med rom for personlig og faglig utvikling. Vi trenger deg som har et brennende ønske om å bidra til at våre beboere kan utvikle seg og oppleve mestring og selvstendighet i eget liv.  Jægermyren bofellesskap fokuserer vi på god livskvalitet. Hver dag samles beboere til felles middag, samt felles kaffestund med aktivisering på kvelden om de har lyst til å det. Det er viktig for både beboere og ansatte at Jægermyren er en trygg, stabil og forutsigbar arbeidsplass som skaper trivsel for både beboere og ansatte. Vi legger vekt på kvalitetssikring, utvikling av gode rutiner og prosedyrer, kompetansebygging og god samhandling.Vi har parkering utenfor bofellesskapet. Det er gode kollektivmuligheter og nærhet til matbutikk.

Vi ser nå  etter en  leder med stort engasjement som har fokus på  høyt nærvær, faglighet, og som er flink til å se sine medarbeidere og beboere. 

 

Som avdelingsleder vil også være en del av enhetens ledergruppe som er bestående av 16 avdelingsledere som er rause, inkluderende og samarbeider godt på tvers av bofelleskapene. Som enhet har vi et felles fokus på god kvalitet på tjenestene våre. Vi streber for å være et trygt og godt hjem for våre beboere. Samtidig ønsker vi å være en attraktiv arbeidsplass for våre medarbeidere med fokus på faglighet, et godt arbeidsmiljø og samarbeid på tvers i enheten. 

Kvalifikasjoner:

  • Autorisert vernepleier/sykepleier
  • Praksis fra relevante tjenesteområder
  • Må kunne bistå i miljøarbeid ved behov
  • relevant ledererfaring
  • God digital kompetanse er er krav, og del vil være en fordel med kjennskap til  kommunens IT systemer, herunder RS og UBW HR
  • Må ha god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Kjennskap til gjeldene lov - og avtaleverk
  • Gode kommunikasjonsferdigheter er en forutsetning
  • Fordel med kjennskap til arbeid og struktur i større organisasjoner
  • Ønskelig med kunnskap om relasjonsledelse
  • Personlig egnethet er en forutsetning og vil vektlegges særlig
  • Engasjement for arbeid med mennesker er en forutsetning

Personlige egenskaper:

  • Fleksibilitet og evne til omstilling og nytenkning
  • Du må være trygg og stabil, og evne å skape tillit 
  • Gode samarbeidsevner
  • Du er tydelig
  • Du er god til å veilede og motivere medarbeidere
  • Søker bør være handlekraftig, beslutningsdyktig og ha høy arbeidskapasitet
  • Evne til å arbeide strukturert for å oppnå virksomhetens mål
  • Du må kunne arbeide selvstendig, så vel som i team
  • Åpenhet, pålitelighet og lojalitet verdsettes
  • Være løsningsorientert
  • Bidra til et godt arbeidsmiljø
  • Humor og raushet
  • Må ha høy etisk bevissthet og evne til kritisk refleksjon

Vi tilbyr:

  • Spennende, interessante og utfordrende arbeidsoppgaver
  • Høyt faglig nivå
  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Et godt lederteam som støtteapparat, og mentor ved oppstart
  • Stillingen har arbeidstid på dagtid med 37,5 timer/uke med fleksitidsordning
  • God pensjonsordning, boliglånsordning og ulykkes -og gruppelivsforsikring 
  • Lønn etter gjeldende tariff
  • En arbeidsplass som er en inkluderende arbeidsliv(IA)-bedrift
  • Bedriftsidrettslag og ansattrabatt på treningssenter
  • Mulighet for parkering
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    06.06.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5042, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6185533
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune