• Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    18.05.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5003, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6187405
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Ledig stilling

Bergen kommune

Avdelingsleder, Økonomitjenester, Leverandører

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Økonomitjenester er kommunens sentrale økonomifunksjon og består av 7 avdelinger, ett utviklingsteam og til sammen 80 medarbeidere. Økonomitjenesten har ansvar for regnskap, faktura, inkasso, eiendomsskatt, lønn og lønnsrefusjon for kommunen som helhet.

Vi har nå ledig stilling som avdelingsleder for Leverandøravdelingen. Avdelingen har 13 medarbeidere og har ansvar for kommunens sentrale fakturamottak, leverandørreskontro, utbetalinger og regnskapsoppfølging av kjøp. Kommunen mottar ca 400.000 fakturaer årlig. Avdelingen er nyopprettet etter en omorganisering der en eksisterende avdeling ble delt. Som avdelingsleder vil du rapportere til Leder for økonomitjenester og inngå i hennes ledergruppe.

Kommunen er i en prosess for å anskaffe nytt økonomisystem og de neste årene vil bli en spennende reise der du har mulighet til å sette ditt preg på kommunens arbeidsprosesser.

Vi ønsker oss en fremoverlent, faglig sterk leder med engasjement for ledelse og for å få frem det beste i sine medarbeidere. Vår nye avdelingsleder er nysgjerrig og har fokus på forbedring og utvikling. Vi har nylig innført Lean som verktøy for kontinuerlig forbedring.

   

Kvalifikasjoner:

  • Relevant høyere utdanning, minimum Bachelor, innen økonomi/regnskap/revisjon
  • Ledererfaring, inkl personalansvar
  • Utdanning innen ledelse er en fordel
  • Minimum 5 års erfaring fra regnskapsarbeid, leverandørreskontro og/eller revisjon
  • God IT kompetanse
  • Flytende norsk skriftlig og muntlig
  • Personlig egnethet
  • Erfaring med Lean er en fordel  

Personlige egenskaper:

  • Du er menneskeorientert og har interesse for ledelse og medarbeiderutvikling
  • Du er nytenkende og løsningsorientert
  • Du er initiativrik og har stor gjennomføringskraft
  • Du er serviceinnstilt og har gode samarbeidsevner
  • Du har gode analytiske evner og god systemforståelse   Du er fleksibel og positiv og bidrar til å fremme et godt arbeidsmiljø  
  • Du er strukturert og effektiv, med evne til å se helhet og prioritere  

Vi tilbyr:

  • Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
  • Fleksibel arbeidstid og gode sosiale ordninger
  • Stabil og trygg arbeidsgiver med en viktig samfunnsrolle
  • Interessante arbeidsoppgaver i en stor og mangfoldig organisasjon
  • Fine kontorlokaler i Bergen sentrum
  • Hyggelige kolleger og et trivelig arbeidsmiljø 
  • Bedriftsidrettslag
  • God pensjonsordning
 

  • Bedrift
    Bergen kommune
  • Søknadsfrist
    18.05.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    5003, BERGEN
    BERGEN
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6187405
  • Se her for andre jobber fra Bergen kommune