Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
18.05.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5003, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
6187405Se her for andre jobber fra Bergen kommune
Bergen kommune
Avdelingsleder, Økonomitjenester, Leverandører
Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
Økonomitjenester er kommunens sentrale økonomifunksjon og består av 7 avdelinger, ett utviklingsteam og til sammen 80 medarbeidere. Økonomitjenesten har ansvar for regnskap, faktura, inkasso, eiendomsskatt, lønn og lønnsrefusjon for kommunen som helhet.
Vi har nå ledig stilling som avdelingsleder for Leverandøravdelingen. Avdelingen har 13 medarbeidere og har ansvar for kommunens sentrale fakturamottak, leverandørreskontro, utbetalinger og regnskapsoppfølging av kjøp. Kommunen mottar ca 400.000 fakturaer årlig. Avdelingen er nyopprettet etter en omorganisering der en eksisterende avdeling ble delt. Som avdelingsleder vil du rapportere til Leder for økonomitjenester og inngå i hennes ledergruppe.
Kommunen er i en prosess for å anskaffe nytt økonomisystem og de neste årene vil bli en spennende reise der du har mulighet til å sette ditt preg på kommunens arbeidsprosesser.
Vi ønsker oss en fremoverlent, faglig sterk leder med engasjement for ledelse og for å få frem det beste i sine medarbeidere. Vår nye avdelingsleder er nysgjerrig og har fokus på forbedring og utvikling. Vi har nylig innført Lean som verktøy for kontinuerlig forbedring.
Kvalifikasjoner:
- Relevant høyere utdanning, minimum Bachelor, innen økonomi/regnskap/revisjon
- Ledererfaring, inkl personalansvar
- Utdanning innen ledelse er en fordel
- Minimum 5 års erfaring fra regnskapsarbeid, leverandørreskontro og/eller revisjon
- God IT kompetanse
- Flytende norsk skriftlig og muntlig
- Personlig egnethet
- Erfaring med Lean er en fordel
Personlige egenskaper:
- Du er menneskeorientert og har interesse for ledelse og medarbeiderutvikling
- Du er nytenkende og løsningsorientert
- Du er initiativrik og har stor gjennomføringskraft
- Du er serviceinnstilt og har gode samarbeidsevner
- Du har gode analytiske evner og god systemforståelse Du er fleksibel og positiv og bidrar til å fremme et godt arbeidsmiljø
- Du er strukturert og effektiv, med evne til å se helhet og prioritere
Vi tilbyr:
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Fleksibel arbeidstid og gode sosiale ordninger
- Stabil og trygg arbeidsgiver med en viktig samfunnsrolle
- Interessante arbeidsoppgaver i en stor og mangfoldig organisasjon
- Fine kontorlokaler i Bergen sentrum
- Hyggelige kolleger og et trivelig arbeidsmiljø
- Bedriftsidrettslag
- God pensjonsordning
Bedrift
Bergen kommuneSøknadsfrist
18.05.2025Heltid/Deltid
HeltidAnsettelsesform
FastBransje
Offentlig forvaltning - KommuneadministrasjonUtdanningskrav
PåkrevetArbeidserfaring
ØnskeligAdresse
5003, BERGEN
BERGEN
Antall stillinger
1karriere-kode
6187405Se her for andre jobber fra Bergen kommune