Ledig stilling

Haugesund kommune

Konsulent arkiv

Offentlig forvaltning

Haugesund kommune satser på digital fornyelse og tjenesteutvikling. Virksomheten digitalisering og arkiv har det overordnede arkivfaglige ansvaret i kommunen og bistår med arkivtjenester til hele organisasjonen. Det utføres daglig kvalitetskontroll, support og effektivisering av digitale prosesser innen arkiv.

Vi søker deg som har forståelse for digitale prosesser og ønsker å være med på laget i Haugesund kommune.

Kvalifikasjoner:

  • Arkivfaglig bakgrunn og sterk IT forståelse med kjennskap til digitale prosesser og elektroniske arkivløsninger
  • Det er ønskelig med arkiv- og/eller IT-utdanning på høyskole/universitetsnivå, men annen utdanning kan også vurderes
  • Erfaring fra kommunal forvaltning vil være en fordel, men nyutdannede er velkomne til å søke
  • God kjennskap til relevant lovverk som arkivlova med forskrift
  • Norsk er arbeidsspråk i Haugesund kommune. Du snakker, leser og skriver så godt norsk at du både
    kan samarbeide med andre og utføre arbeidsoppgavene dine selvstendig.

Personlige egenskaper:

  • Du er serviceinnstilt
  • Strukturert og løsningsorientert
  • Engasjert og har stor gjennomføringsevne
  • Gode samarbeidsevner og kommunikasjonsferdigheter
  • Er engasjert og selvgående
  • Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr:

  • En unik arkivfaglig utfordring i grenselandet mellom IT og arkiv
  • Et godt og inspirerende fag- og arbeidsmiljø
  • Tverrfaglig samarbeid i en stor organisasjon med et viktig samfunnsoppdrag
  • Arbeidsoppgaver kan endres som følge av endrede forutsetninger og faglig utvikling
  • Fleksibel arbeidstid
  • Lønn i henhold til gjeldende tariff og avtaler
  • Medlemskap og gode pensjonsordninger i Haugesund kommunale pensjonskasse