Ledig stilling

Trondheim Kommune

Lærer

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ønsker du å være en del av et lag som former fremtidens borgere? Er du en trygg og raus voksen som kan å bygge relasjoner? Brenner du for fag og mennesker i like stort monn? Da vil vi høre fra deg!

Ved Klæbu ungdomsskole er det fra 1. august 2025 til 31. juli 2026 ledig et vikariat i 100 prosent stilling som lærer.

Vi søker deg som trives i en hektisk og meningsfylt hverdag, som mestrer å skape et sterkt fellesskap for barn og unge og har en klar tanke om hvilken skole du vil være med å bygge.

På vår skole er vi rundt 30 ansatte som jobber for å realisere vårt samfunnsoppdrag for våre 250 elever. I dette arbeidet setter vi elevens danning og utdanning først, og vi søker deg som har en klar tanke om hva Trondheim kommunes felles oppvekststrategi SteinSaksPapir og skolens verdigrunnlag betyr i din lærergjerning. Skolen arbeider systematisk med Trondheim kommune sine satsingsområder som er lesing, inkluderende læringsmiljø og læringsorientert ledelse. 

Skolen vår ligger i umiddelbar nærhet til flotte natur- og friluftsområder, og med Vassfjellet og Selbusjøen kun en kort kjøretur unna.

Kvalifikasjoner:

  • Godkjent formell kompetanse knyttet til undervisning for 8.-10. trinn i fagene kroppsøving og matematikk
  • Det er ønskelig med et tredje undervisningsfag
  • Lærer som utøver tydelig klasseledelse med evne til å bygge positive og trygge læringsfellesskap
  • Lærer som kan bygge konstruktivt samarbeid mellom skole og hjem
  • Det er ønskelig med kompetanse og erfaring med en inkluderende praksis

Personlige egenskaper:

  • Evne til å skape gode relasjoner til elever, foresatte og kollegaer
  • Raust og positivt elevsyn
  • Du tar initiativ og er ikke redd for å ta ledelsen i arbeidet med elevene og i skolens profesjonelle læringsfellesskap
  • Evne til å se løsninger og arbeide i fellesskap for å realisere disse
  • Evne til å takle høyt arbeidstempo og raske omstillinger

Personlig egnethet vil bli vektlagt

Vi tilbyr: