Ledig stilling

Trondheim Kommune

Lærer matematikk og naturfag

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Ved Åsheim ungdomsskole er det for perioden 1. august 2025 - 31. juli 2026 ledig et vikariat i 100 prosent stilling som lærer med undervisningskompetanse i matematikk og naturfag.

Åsheim ungdomsskole ligger på Heimdal, like ved flotte friluftsområder, Åsheim-hallen og to kunstgressbaner, Vi er i dag 460 elever, som i hovedsak kommer fra barneskolene Åsheim, Kattem, Breidablikk og Stabbursmoen. Vi har også en innføringsgruppe bestående av 25 elever fra ulike nasjoner i ungdomsskolealder.

Skoleanlegget er fra 2005 og fremstår som en moderne baseskole, velholdt og hensiktsmessig for opplæring etter LK20. Hvert årstrinn har egne læringsarealer og personalet er organisert i team på baser og trinn.

Skolens visjon: Hver dag teller!

Skolens kjerneverdier:

  • samhandlende
  • inkluderende
  • kompetanseorientert
  • tydelig

Skolens fokusområder:

  • Skolens verdigrunnlag
  • Autoritativ klasseledelse
  • Cooperative learning
  • Lesing
  • LK20 - Åsheim 2.0; elevenes stemme, tverrfaglig og helhetlig opplæring
  • Læringsfremmende vurderingspraksis
  • Tverrfaglig samarbeid i oppvekstområde Heimdal
  • Trondheim kommunes oppvekststrategi SteinSaksPapir

Kvalifikasjoner:

  • Lærer med godkjent utdanning fra høgskole og/eller universitet.
  • Godkjent undervisningskompetanse i matematikk.
  • Godkjent undervisningskompetanse i naturfag.
  • Det er ønskelig med undervisningskompetanse i minst et tredje fag.
  • Det er ønskelig med relevant undervisningserfaring for aldersgruppen.
  • Det søkes allsidige pedagoger som også kan undervise i valgfag og/eller fordypningsfag.

Personlige egenskaper:

  • Skolen søker engasjerte og utviklingsorienterte lærere, med et reflektert elev- og læringssyn i tråd med LK20 og skolens verdigrunnlag.
  • Våre medarbeidere forventes å ha god relasjonskompetanse, med evne til konstruktiv samhandling til beste for alle i skolesamfunnet.
  • Arbeidet krever samarbeid, struktur og ryddighet i planlegging, gjennomføring, dokumentasjon og evaluering, både individuelt og i samskaping med kolleger.
  • Det forventes evne til tydelig klasseledelse som bygger positive, trygge og læringsfremmende barnefellesskap, og konstruktivt samarbeid mellom skolen og hjemmet.

Skolens samlede kompetansebehov, vurdering av personlig egnethet og referanser vektlegges ved tilsetting

Vi tilbyr: