• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    25.05.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0653, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6195062
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Oslo kommune

Veileder i Kvalifiseringsprogrammet

Offentlig forvaltning

Navs overordnede mål er å gi mennesker muligheter til arbeid og aktivitet, og sikre rettigheter til velferdsytelser. NAV Oslo har en partnerskapsavtale med bydel Gamle Oslo for å gjennomføre sitt samfunnsoppdrag om å tilby bydelens innbyggere arbeids- og velferdstjenester. NAV Gamle Oslo er et utviklingsorientert kontor med omtrent 230 dyktige medarbeidere, fordelt på ulike avdelinger og team. 

Vi søker etter 1 veileder til Kvalifiseringsprogrammet. Stillingen er organisert under Avdeling avklaring og oppfølging som har i overkant av 75 ansatte fordelt på 3 team. Kvalifiseringsprogrammet har 9 ansatte inkludert fagutvikler.  

Som KVP-veileder skal du skal bidra til at den enkelte blir i stand til å få og beholde arbeid. Målgruppen er personer som har behov for tett og koordinert oppfølging. I tillegg til tett individuell oppfølging innebærer stillingene saksbehandling og forvaltning, spesielt etter lov om sosiale tjenester i NAV. 
Vi ser etter veiledere som er gode til å kommunisere med programdeltakere og samarbeidspartnere, som liker å utøve endringsarbeid hos mennesker, samt trives med å jobbe aktivt ut mot arbeidsmarkedet. Dersom du tenker du kan utgjøre en forskjell og gjøre en god jobb for våre innbyggere, kan du være den rette for oss.

Stillingen er et vikariat med fortrinnsvis tiltredelse sommeren 2025, og med varighet ut sommeren 2026.

Kvalifikasjoner:

Må-krav:

Du har bachelor i sosialt arbeid eller annen relevant utdanning på minimum bachelornivå.
Du må ha erfaring fra oppfølgingsarbeid på et Nav-kontor.                                                                                                                                                                                                     Du må ha erfaring med veiledning og relasjonsbygging for personer i sårbare livssituasjoner                                                                                                 
Du har gode digitale ferdigheter og god omstillingsevne
Du har gode kommunikasjons- og formidlingsevner i norsk, skriftlig og muntlig

Ønskede kvalifikasjoner:

Du har kompetanse innen psykisk helse/rus/barne- og familieområdet
Du har erfaring innen kartlegging/vurdering av funksjons-/arbeidsevne
Du har erfaring med koordinering av tjenester og tverrfaglig samarbeid
Du har kunnskap om og interesse for arbeidsinkludering, arbeidsformidling og karriereveiledning

Personlige egenskaper:

Du er beslutningsdyktig og handlingsorientert
Du har pågangsmot og tar initiativ
Du er løsningsorientert og ser muligheter fremfor begrensinger
Du samarbeider godt med andre
Du er strukturert og metodisk
Du tilegner deg aktivt kunnskap og deler villig med andre
Du er tålmodig og raus, samt har godt humør

Vi tilbyr:

Vi har kollegaer med kompetanse på områder som arbeidsinkludering, integrering, sosialfaglig oppfølging og rekruttering.
Samlokaliseringen med bydelens øvrige tjenestetilbud legger til rette for god samhandling til innbyggernes beste.
Meningsfylte arbeidsoppgave, varierte arbeidsdager og muligheter for faglig utvikling.

Vi har et arbeidsmiljø preget av høy fagkompetanse og godt kollegialt samhold. 
Stort og moderne NAV kontor som er opptatt av kvalitet i tjenestene til bydelens innbyggere
Vi har aktivitetsbasert kontorløsning som blant innebærer økt fleksibilitet, mer samarbeid, deling av kompetanse og at vi jobber i soner tilpasset behov og oppgaver. Lokalene har hvilerom med massasjestol, aktivitetsrom, mindfulnessrom, samt tilgang til treningsrom
Hybrid arbeidshverdag med muligheter for å jobbe fra flere steder
Fleksibel arbeidstid med kjernetid mellom klokken 09.00 og 14.30

Lønnsplassering i lønnstrinn 38 til 47 (kr 650 500 ,- til kr 766 300 ,- pr år i 100 % stilling)  i Oslo kommunes regulativ, avhengig av ansiennitet
Sentral beliggenhet med gode kollektivtilbud. Sykkelparkering i kjeller. 
Personalrestaurant og muligheter til å benytte mangfoldet av restauranter, kafeer og butikker rett utenfor døren på Tøyen torg
Rabatt på trening hos SATS
Personalhytte på Norefjell

 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    25.05.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0653, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6195062
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune