• Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    17.11.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0579, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6451134
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune
Ledig stilling

Oslo kommune

Vil du være faglig drivkraft for et tryggere, ryddig og mer fremkommelig byrom i Oslo?

Offentlig forvaltning

Bypatruljen er Bymiljøetatens synlige tilstedeværelse ute i bybildet – uniformerte bybetjenter som ivaretar trygghet, miljø og fremkommelighet i hovedstaden. Vi sørger for at byrommene fungerer, at parkering håndheves rettferdig og at Oslos gater er trygge og tilgjengelige for alle.

Nå søker vi en fagkoordinator som vil være med på å videreutvikle og kvalitetssikre arbeidet innen parkering, miljø og oppfølging av politivedtekten.
Som fagkoordinator blir du et sentralt bindeledd mellom operativ drift, fagutvikling og ledelse. Du skal bidra til at Bypatruljen har oppdaterte rutiner, solid faglig praksis og felles forståelse av regelverket i alt vi gjør. Rollen krever solid faglig forståelse, god formidlingsevne og evne til å se sammenhenger mellom drift, juss og byliv.

Stillingen er plassert i seksjon Patruljestøtte i avdeling Bypatruljen, og rapporterer til seksjonssjef. Seksjonen støtter den operative virksomheten med fag, analyse og kvalitetssikring, og samarbeider tett med driftsledere, fagmiljøer innen vei og trafikkforvaltning, og relevante stabsfunksjoner i Bymiljøetaten.   

Kvalifikasjoner:

Formell kompetanse

  • Høyere utdanning på minimum bachelornivå innen relevante fag (for eksempel jus, offentlig forvaltning, trafikk, miljø eller samfunnssikkerhet). Lang og relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
  • Gjennomført grunnutdanning og godkjenning fra NorPark

Erfaring

  • Bred erfaring fra- og svært god faglig kunnskap om offentlig parkeringskontroll, forvaltning eller håndheving
  • Kjennskap til miljøoppgaver og politivedtekten
  • Erfaring med fagkoordinering, opplæring og kvalitetssikring
  • Ønskelig med erfaring fra Websak eller annet saksbehandlingssystem
  • Fordel med noe ledererfaring

Ferdigheter

  • Svært god skriftlig og muntlig framstillingsevne
  • God digital kompetanse og evne til å bruke data i faglig utvikling

Personlige egenskaper:

Vi ser etter deg som er:

  • Tydelig, strukturert, løsningsorientert og tar initiativ
  • Besluttsom og trygg i rollen
  • Har høy arbeidskapasitet og god vurderingsevne i prioriteringer
  • Kommuniserer godt, samarbeider naturlig med andre og bygger tillit
  • Bidrar aktivt til et inkluderende og godt arbeidsmiljø
  • Kombinerer faglig presisjon med praktiske løsninger     

Vi tilbyr:

  • En sentral rolle i et meningsfylt samfunnsoppdrag
  • Varierte arbeidsoppgaver i et stort og tverrfaglig fagmiljø
  • Gode utviklingsmuligheter og kompetansebygging
  • Fleksibel arbeidstid, mulighet for hjemmekontor og gode pensjons- og forsikringsordninger i Oslo kommune
  • Attester og vitnemål skal vedlegges søknaden

Stillingen lønnes som fagkonsulent i lønnstrinn 35-46 som tilsvarer kr.617 300- kr.751 500. Lønnsplassering etter erfaring og kvalifikasjoner

 

  • Bedrift
    Oslo kommune
  • Søknadsfrist
    17.11.2025
  • Heltid/Deltid
    Heltid
  • Ansettelsesform
    Fast
  • Bransje
    Offentlig forvaltning
  • Utdanningskrav
    Påkrevet
  • Arbeidserfaring
    Ønskelig
  • Adresse
    0579, OSLO
    OSLO
  • Antall stillinger
    1
  • karriere-kode
    6451134
  • Se her for andre jobber fra Oslo kommune