• Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    18.05.2025
  • Heltid/Deltid
    Deltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6188224
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune
Ledigt jobb

Bergen kommune

Tilkallingsvikar

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Vil du være en del av et spisskompetansemiljø på akuttberedskap?

Vi har behov for flere tilkallingsvikarer ved Barnevernvakten som kan påta seg vakter både på ukedager og i helger, i hovedsak kvelds- og nattevakter. Barnevernvaktens turnus vil fra høsten 2025 være todelt i helgene med 12,5 timers vakter fredag til søndag og tredelt på ukedager.

Vi søker engasjerte, fleksible og faglig sterke medarbeidere som kan bidra til å styrke akuttarbeidet Bergen og omegn. Barnevernvakten har ansvar for barnevernets akuttberedskap utenom den ordinære barnevernstjenestens åpningstid. Hovedoppgaven er å bistå barn og familier med akutte hjelpebehov når kommunens barnevernstjenester er stengt. Barnevernvakten er en del av svarnettverket til Alarmtelefonen for barn og unge. Gjennom vertskommunesamarbeidet har Barnevernvakten også akuttberedskap for barneverntjenestene i kommunene Austevoll, Bjørnafjorden, Kvam, Modalen, Osterøy, Samnanger, Tysnes og Vaksdal.

Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkere kan bli offentliggjort selv om søker ber om å bli unntatt fra offentlig søkerliste, jf. offentleglova § 25, annet ledd. Søker vil i så fall bli varslet om dette.    

Kvalifikasjoner:

  • Bachelorgrad, fortrinnsvis sosial- eller barnevernsfag er ønskelig. Søkere med annen relevant sosialfaglig utdanning og/eller relevant praksis kan komme i betraktning
  • Det er ønskelig med erfaring fra arbeid i barneverntjenestens førstelinje, fortrinnsvis fra arbeid med vurdering av meldinger og undersøkelser, eller erfaring fra arbeid i barnevernvakt
  • Erfaring fra arbeid med barn og familier i krise vektlegges
  • God skriftlig og muntlig fremstillingsevne
  • Førerkort klasse B
  • Politiattest kreves ved tilsetting

Personlige egenskaper:

  • Vi søker medarbeidere som har evne til å spille andre gode gjennom å bygge opp under tjenestens fag og arbeidsmiljø
  • Du har stort engasjement for arbeid med barn og familier
  • Du evner å skape gode menneskemøter, der du er raus, redelig, og respektfull
  • Du er fleksibel og har god arbeidskapasitet
  • Du evner å beholde ro og oversikt i akutte situasjoner
  • Det legges stor vekt på samarbeids- og kommunikasjonsferdigheter

Vi tilbyr:

  • Varierte, interessante og krevende utfordringer i et spennende fagfelt i utvikling
  • Høyt faglig nivå med spisskompetanse på akuttarbeid
  • Godt arbeidsmiljø og engasjerte kollegaer i et inkluderende arbeidsliv (IA)- bedrift
  • Opplæring og veiledning i arbeidsområdenes metoder
  • Arbeidssted i Bergen sentrum
 

  • Företag
    Bergen kommune
  • Ansökningstiden
    18.05.2025
  • Heltid/Deltid
    Deltid
  • Anställningsform
    Permanent
  • Bransch
    Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon
  • Utbildningskrav
    Påkrevet
  • Arbetserfsrenhet
    Ønskelig
  • Adress
    5016, BERGEN
    BERGEN
  • Antal befattningar
    1
  • Karriere-kod
    6188224
  • Se här för andra jobb från Bergen kommune