Ledigt jobb

Rauma kommune

Tilkallingsvikarer i Hjemmebasert omsorg

Offentlig forvaltning - Kommuneadministrasjon

Stillingstype
Vi søker faglært personale som tilkallingsvikarer. Har du ikke fagkompetanse, men erfaring innen helse og omsorg oppfordrer vi deg til å søke.

I Hjemmebasert omsorg vil du være en viktig ressurs ved sykdom, ferieavvikling og annet fravær. Hvis du har interesse for å arbeide med mennesker som har behov for helsehjelp ønsker vi at du søker hos oss.

Tilkalling etter behov på vakter på dag, kveld og natt, i helg, ferier og på helligdager. 

Beskrivelse av arbeidssted
Hjemmebasert omsorg består av hjemmesykepleie og hjemmehjelp, dagsenter demens, samt omsorgsboligene i Snarvegen og Måndalen.

Helse- og omsorgstjenesten er i stor grad samlet i Rauma helsehus, som gir økt mulighet til å danne et unikt tverrfaglig miljø. Helse-og omsorgstjenestene omfatter alle aldersgrupper. 

Vi arbeider for

  •  At den enkelte pasient eller bruker gis et helhetlig, koordinert og verdig helse- og omsorgstjenestetilbud
  •  At pasienter og brukere skal kunne bo lengre hjemme
  •  Økt innsats på forebygging og rehabilitering
  •  Innføring av velferdsteknologi og hverdagsrehabilitering
  •  Å sikre kvalitet og et likeverdig tjenestetilbud
  •  Tverrfaglig samarbeid og samhandling mellom ulike deltjenester innad i kommunen og med spesialisthelsetjenesten
  •  Å sikre tilstrekkelig fagkompetanse i tjenestene

Kvalifikasjonskrav

  • Har førerkort klasse B
  • Gode kommunikasjonsferdigheter
  • Har gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig minimum nivå B2
  • Har gode ferdigheter innen elektronisk dokumentasjon og god digital kompetanse

Ønskelige kvalifikasjoner

  • Norsk autorisasjon som helsefagarbeider, sykepleier, vernepleier eller er i gang med relevant utdanning. 
  • Relevant arbeidserfaring 

Personlige egenskaper

  • Du jobber systematisk og har god orden 
  • Du er god på kommunikasjon og samarbeid
  • Du er stabil
  • Du er fleksibel med tanke på arbeidsoppgaver og arbeidssted
  • Du er selvstendig, men jobber også godt i team og etterspør veiledning ved behov
  • Du er løsningsorientert og hyggelig i møte med andre
  • Du har god arbeidskapasitet og takler et høyt arbeidstempo
  • Du bidrar til et godt psykososialt arbeidsmiljø

Vi tilbyr

  • Varierte arbeidsdager i et fagmiljø som har fokus på kvalitet i utførelse av tjenesten
  • Ansvar og oppgaver basert på kompetanse og erfaring

Vi følger kommunens etiske retningslinjer der ærlighet og gode holdninger er en forutsetning.  

Søknad 
Rauma kommune tar kun imot elektroniske søknader via vår søkerportal.  Søkerveiledning: Søkerveiledning - Rauma kommune eller kontakt personal@rauma.kommune.no. 

Det er viktig at du tar deg tid til å besvare spørsmålene vi stiller og registrerer utdannelse og kompetanse i søknadsskjemaet. Last opp aktuelle vedlegg i PDF format. Gyldig dokumentasjon på utdannelse samt tjenestetidsattester kreves som grunnlag for lønnsberegning. 

Vær oppmerksom på at opplysninger om søker kan bli offentliggjort selv om søker har bedt om å ikke bli ført opp på søkerliste, jf. Offentleglova. 

Ansettelse
Ansettelse skjer i henhold til gjeldende lover, reglementer og avtaleverk, herunder medlemskap i pensjonsordning. Avlønning etter sentral Hovedtariffavtale ut fra kvalifikasjoner og ansiennitet. 

Politiattest
Ved tilsetting må gyldig politiattest iht. helse- og omsorgstenestelova § 5-4, jf. politiregisterloven § 39 første ledd, fremlegges. Politiattesten skal ikke være eldre enn 3 måneder.