• Company
    Larvik kommune
  • Application deadline
    20.08.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    3274, LARVIK
    LARVIK
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6299976
  • Look here for other jobs from Larvik kommune
Vacancy

Larvik kommune

Vi søker kontaktperson til fast stilling og vikariat 

Offentlig forvaltning

Er du klar til å skape trygghet der det trengs som mest? 

Har du et bankende hjerte for barn og en rygg som tåler en trøkk? Barneverntjenesten i Larvik søker nå en trygg og empatisk kontaktperson til vår avdeling for undersøkelse. Dette er en av samfunnets viktigste roller, der du er den første voksne som strekker ut en hånd når et barns trygghet står på spill.
En jobb der hvert valg teller.

Virksomhet barnevern består av barnevernleder, virksomhetsrådgiver, 4 avdelinger og Gyda ressurssenter. De ledige stillingene tilhører avdeling Mottak og Undersøkelse, som består av 2 mottakskonsulenter og 10 kontaktpersoner. 

Vi søker nå etter rett person til 1 fast stilling og 1 vikariat for ett år.

Som kontaktperson i avdeling for undersøkelse er du viktig. Du møter familier i utfordringer eller i krise, avdekker om barn lever under uholdbare forhold, og tar avgjørelser som former barns fremtid. Dette er et dynamisk felt hvor ingen dager er like. Du vil konstant utfordres til å tenke nytt og handle raskt. Vi er et sammenknyttet og høykompetent team i Larvik som deler en felles lidenskap, og som alltid har din rygg.

Vi er opptatt av utvikling og tar stadig til oss ny metodikk og strukturer. Vi jobber hele tiden med våre holdninger, hvordan vi sørger for medvirkning og hvordan vi møter folk.

Barna er alltid viktigst for oss.  

Kvalifikasjoner:

Hva må du ha med deg inn?

  • Utdanning: Bachelorgrad som barnevernspedagog eller sosionom. Annen relevant sosialfaglig utdanning kan vurderes
  • Erfaring: Erfaring fra barneverntjenesten, spesielt fra undersøkelsesfeltet, er et stort pluss
  • Fagkunnskap: God kjennskap til barnevernloven
  • Mobilitet: Førerkort klasse B er essensielt
  • Kommunikasjon: Flytende muntlig og skriftlig norsk

Kjenner du at dette er jobben du er skapt for? Da vil vi høre fra deg NÅ!

Personlige egenskaper:

Hvem ser vi etter? 

  • Du har en unik kombinasjon av faglig tyngde, god analyseevne og en urokkelig medmenneskelighet. Du bygger tillit raskt, navigerer komplekse relasjoner med respekt, er modig nok til å være transparent og tydelig, med evne til å ta vanskelige avgjørelser sammen med familiene når barnets beste står på spill.
  • Du kan jobbe med aldersspennet 0-18 og er like trygg på å møte små barn, som å møte ungdom. 
  • Vi ser etter deg som har indre ro i kaos, holder hodet kaldt men hjertet varmt og drives av et genuint ønske om å gi barn en tryggere hverdag.

Vi tilbyr:

  • Vi er en spleiset gjeng med god fart i hverdagen! Her må du henge med
  • Vi er glade i å samarbeide med andre og er kolleger som støtter de vi møter både i og utenfor huset
  • Noen ganger får vi ulike oppgaver fordi det i sum vil dryppe på alle og det unner vi hverandre
  • Vi føler oss trygge til å uttrykke meninger og ideer
  • Hva tilbyr vi deg? En meningsfull karriere
  • En jobb som gir mening – du gjør en forskjell hver dag
  • Et solid og støttende fagmiljø med tett veiledning og kompetanseutvikling
  • Vi har et inkluderende arbeidsmiljø, vi respekterer hverandre
  • Vi har alltid ryggen din, du skal aldri stå alene selv om du vil utføre oppgaver alene
  • Du får mulighet til å lære nye ferdigheter. Vi jobber ulikt og har ulik stil selv om vi gjør det samme
  • Du får mulighet til å utvikle deg både personlig og faglig
  • Konkurransedyktige lønns- og arbeidsvilkår, samt solide pensjons- og forsikringsordninger
  • God pensjons- og forsikringsordning i KLP
  • Fleksibel arbeidstid. Du planlegger dagene selv, men må ha rom for å jobbe utover ordinær arbeidstid i akutte saker. 
  • Gode velferdsordninger i kommunen, blant annet hytte- og kunstforening, bedriftsidrettslag og rabatt på treningssentre

Viktig å vite før du starter hos oss
Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger avtaler, reglementer og lover.

Mangfold er en styrke
Larvik kommune ser mangfold som en styrke. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.

Kan bli ført opp på offentlig søkerliste
Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.

Vise frem politiattest
Før du tiltrer må du legge frem politiattest uten merknader som har betydning for arbeidsforholdet.

Hvordan søke
Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.

Hvorfor skal du velge Larvik kommune?
Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjert (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.

En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!

 

  • Company
    Larvik kommune
  • Application deadline
    20.08.2025
  • Fulltime/Parttime
    Fulltime
  • Form of employment
    Permanent
  • Industry
    Offentlig forvaltning
  • Educational qualification
    Påkrevet
  • Work experience
    Ønskelig
  • Address
    3274, LARVIK
    LARVIK
  • Number of positions
    1
  • Career-kode
    6299976
  • Look here for other jobs from Larvik kommune